Энэ жилийн төгсгөлтийн шалгалт найдваргүй, тохирцгүй. Яагаад?
Энэ жилийн төгсөлтийн шалгалтад хүүхэд бүгд сөхөрнө. Ингэж бичсний дор яагаад гэсэн асуулт олон байна.
Яагаад?
1.Сорил (шалгалт) бол мэдлэг, чадварын хэмжүүр юм. Хэмжүүр бүхэн найдвартай, тохирцтой байдаг. Ингэж байж л бодит утга бүхий хэмжүүр болно. Ийм сорил хэмжүүрийг бүтээхэд их мөнгө, их цаг, их мэдлэг шаарддаг. Энэ жам ёсыг тэр жишиг даалгаврыг ч, бас энэ сорилыг ч бүтээхэд тэд огт тооцоогүй нь тодорхой. Хамгийн сайндаа туршлагатай гэх багшаар хийлгэсэн, эсвэл халтуур болсон нь мэдээж.
2. Сорилын гүйцэтгэлд маш олон хүчин зүйл нөлөөлнө. Түүний нэг нь шалгуулагчийн агуулгын төдийгүй арга зүй, техникийн бэлтгэл юм. Үүнд хурд, техник, тактик зэрэг орно. Энэ байдалд бид хүүхдээ аажмаар, аясаар нь жил, жилээр, улирал, улирлаар, сэдэв сэдвээр бэлтгэж яваагүй. Хамгийн сайндаа сүүлийн 14 хоногт багш нар жишиг даалгаврыг нь сурагчидтайгаа хамт хийж сууж байх шиг байна. Энэ нь бодит шалгалтад бараг ач холбогдолгүй, харин ч цаг үрсэн үйл юм. Жишиг даалгавар гэгч үнэндээ жишиг биш. Эсвэл тэр даалгавар биш байдаг юм шүү дээ.
Зөвхөн энэ хоёроос харахад энэ жилийн төгсөлтийн шалгалт эсвэл худал хуурмаг болно, эсвэл бүгд сөхөрнө.
Тэгээд сурсан зангаараа салбар салбархай болсноо сайддаа хэлэхээс эсвэл нууна, эсвэл сайд нь цаашаа худлаа мэдэээлнэ. Ийм нэг байдал жил бүр давтагдана. Ийм нэгэн бүтэлгүйдэл жилээс жилд үргэлжилнэ.
Үүний гол шалтгаан нь нэн энгийн. Мэдлэггүйн гай.
Мэдлэг хүч юм. Энэ хүчийг өнөө цагйинхан намаараа, авилгаараа сольчихсон юм. Тэгээд л хаа сайгүй харанхуй бүдүүлэг нөмөрч байна. Энэ нөмрөлт энэ жилийн төгсгөлтийн шалгалтыг тойрохгүй нь их тод болсон.
Энэ мэт үндэсний бүтэлгүйдэл нь эцэстээ үндэсний ядууралтай шууд холбогддог. Ядуурал хаалга тогшиход хайр цонхоор оддог юм. Тэгээд ядуу мөнгө олохын тулд мэдэх мэдэхгүйгээ мэдэхээ байдаг. Юуг яаж ч мэднэ. Аюултай.
Халтуур хийж мөнгө л олж байвал ядууд хагас сая хүүхэд хохироход хамаагүй байх наа. Ядуурал, доройтлын горь ийм л юм. Бүх салбарт бий шүү.
Иймээс хүнийг ядууруулж үл болно. Аюултай.
Ядуурал, доройтол боловсролын салбарыг бүхэлд нь нөмөрсөн учраас энэ жилийн төгсгөлийн шалгалт ч л бас худал хуурмаг бүтэлгүйдэл болж байна. Яагаад гэдгийн язгуур утга одоо бас энд л эргэлдэнэ.
Ц.Лувсандорж
2019 оны 5 дугаар сарын 23-ны өдөр
Жич:
1. Хэн гэгч халтуур хийж сурах бичгийг мурих бичиг болгосныг гадарлахтайгаа болсны нэгэн адил хэн гэгч этгээд ийм жишиг даалгавар, сорилыг гэгчийг хийж гурил болгож гурилдсан талаарх тод мэдээлэл бидэнд бий. Түүнээс хариуцлагыг мэргэжлийн бүл тооцох эгшин дандаа гардаг юм. Үүний санаж явбал зохино.
2. Боловсролын хэмжил зүйн тулгамдсан асуудал, шийдэл, арга зам үндэсний хурлын эмхэтгэлээс стандартчилагдсан сорилыг бүтээх аргачлалыг эргэцүүлж харвал бас ононо.
3. http://slideshare.net/luvsandorjts; http://measurementconference.blogspot.com/
Энэ жилийн төгсөлтийн шалгалтад хүүхэд бүгд сөхөрнө. Ингэж бичсний дор яагаад гэсэн асуулт олон байна.
Яагаад?
1.Сорил (шалгалт) бол мэдлэг, чадварын хэмжүүр юм. Хэмжүүр бүхэн найдвартай, тохирцтой байдаг. Ингэж байж л бодит утга бүхий хэмжүүр болно. Ийм сорил хэмжүүрийг бүтээхэд их мөнгө, их цаг, их мэдлэг шаарддаг. Энэ жам ёсыг тэр жишиг даалгаврыг ч, бас энэ сорилыг ч бүтээхэд тэд огт тооцоогүй нь тодорхой. Хамгийн сайндаа туршлагатай гэх багшаар хийлгэсэн, эсвэл халтуур болсон нь мэдээж.
2. Сорилын гүйцэтгэлд маш олон хүчин зүйл нөлөөлнө. Түүний нэг нь шалгуулагчийн агуулгын төдийгүй арга зүй, техникийн бэлтгэл юм. Үүнд хурд, техник, тактик зэрэг орно. Энэ байдалд бид хүүхдээ аажмаар, аясаар нь жил, жилээр, улирал, улирлаар, сэдэв сэдвээр бэлтгэж яваагүй. Хамгийн сайндаа сүүлийн 14 хоногт багш нар жишиг даалгаврыг нь сурагчидтайгаа хамт хийж сууж байх шиг байна. Энэ нь бодит шалгалтад бараг ач холбогдолгүй, харин ч цаг үрсэн үйл юм. Жишиг даалгавар гэгч үнэндээ жишиг биш. Эсвэл тэр даалгавар биш байдаг юм шүү дээ.
Зөвхөн энэ хоёроос харахад энэ жилийн төгсөлтийн шалгалт эсвэл худал хуурмаг болно, эсвэл бүгд сөхөрнө.
Тэгээд сурсан зангаараа салбар салбархай болсноо сайддаа хэлэхээс эсвэл нууна, эсвэл сайд нь цаашаа худлаа мэдэээлнэ. Ийм нэг байдал жил бүр давтагдана. Ийм нэгэн бүтэлгүйдэл жилээс жилд үргэлжилнэ.
Үүний гол шалтгаан нь нэн энгийн. Мэдлэггүйн гай.
Мэдлэг хүч юм. Энэ хүчийг өнөө цагйинхан намаараа, авилгаараа сольчихсон юм. Тэгээд л хаа сайгүй харанхуй бүдүүлэг нөмөрч байна. Энэ нөмрөлт энэ жилийн төгсгөлтийн шалгалтыг тойрохгүй нь их тод болсон.
Энэ мэт үндэсний бүтэлгүйдэл нь эцэстээ үндэсний ядууралтай шууд холбогддог. Ядуурал хаалга тогшиход хайр цонхоор оддог юм. Тэгээд ядуу мөнгө олохын тулд мэдэх мэдэхгүйгээ мэдэхээ байдаг. Юуг яаж ч мэднэ. Аюултай.
Халтуур хийж мөнгө л олж байвал ядууд хагас сая хүүхэд хохироход хамаагүй байх наа. Ядуурал, доройтлын горь ийм л юм. Бүх салбарт бий шүү.
Иймээс хүнийг ядууруулж үл болно. Аюултай.
Ядуурал, доройтол боловсролын салбарыг бүхэлд нь нөмөрсөн учраас энэ жилийн төгсгөлийн шалгалт ч л бас худал хуурмаг бүтэлгүйдэл болж байна. Яагаад гэдгийн язгуур утга одоо бас энд л эргэлдэнэ.
Ц.Лувсандорж
2019 оны 5 дугаар сарын 23-ны өдөр
Жич:
1. Хэн гэгч халтуур хийж сурах бичгийг мурих бичиг болгосныг гадарлахтайгаа болсны нэгэн адил хэн гэгч этгээд ийм жишиг даалгавар, сорилыг гэгчийг хийж гурил болгож гурилдсан талаарх тод мэдээлэл бидэнд бий. Түүнээс хариуцлагыг мэргэжлийн бүл тооцох эгшин дандаа гардаг юм. Үүний санаж явбал зохино.
2. Боловсролын хэмжил зүйн тулгамдсан асуудал, шийдэл, арга зам үндэсний хурлын эмхэтгэлээс стандартчилагдсан сорилыг бүтээх аргачлалыг эргэцүүлж харвал бас ононо.
3. http://slideshare.net/luvsandorjts; http://measurementconference.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment