Хөгжим бол нэг талаасааа, хувь хүн бие, оюун, сэтгэлийнхээ нэгсэл, найрсалыг олж, бүтэн хөгжих, бүхэл хөгсөхийн ухаан, нөгөө талаасаа, улс орон ийм хөгссөн иргэнээ төвд нь байлган төв, зөв, бүхэл хөгжлийг бүтээх урлаг юм. Ийм учраас хойч үеээ хөгжмийн ухаанд суралцуулж, хөгжмийн урлагийг эзэмшүүлэх нь энэ дэлхийн улс орон бүхний боловсролын бодлогын үндсэн асуудал, ер нь, тэдний туйлын зорилго болж байдаг.
Хөгжсөн улс оронд хүн нь хөгссөн байдаг. Хүн нь хөгссөн оронд улс нь хөгжсөн байдаг. Хөгжим ийм л чухал.Хөгжмийн чухлыг Гауссын математикийн чухлын талаар хэлсэнтэй ийнхүү харьцуулж хэлж болно.
“Математик шинжлэх ухааны хаан. Хөгжим хааны хаан”.
Ийм учраас дэлхийн аль ч улсад хөгжмийн боловсрол, сургалтын хөтөлбөрийг хэрхэн оновчтой зөв хөгжүүлэх вэ гэдэг асуулт эгшин бүхэнд дэвшигдэж, цаг бүрт хэлэлцэгдэж байдаг.
Монгол Улсын бага, дунд боловсролын хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрийг хүн хөглөгдөж, хөгссөн байхаар хэрхэн хөгжүүлэх вэ, хөг оруулах вэ?
Хөгжмөө хөглөж хүнээ хөгсгөх нь иймд манай улсад хүн төвт хөгжлийг авчрах урт гэхдээ бодит арга зам нь юм.
Хөгжмийн тухай энэ хоёр үгийн үнэ цэнэ нь ч мөн үүнд л оршино.
Ц.Лувсандорж
2019 оны 6 дугаар сарын 13-ны өдөр
Ийм учраас дэлхийн аль ч улсад хөгжмийн боловсрол, сургалтын хөтөлбөрийг хэрхэн оновчтой зөв хөгжүүлэх вэ гэдэг асуулт эгшин бүхэнд дэвшигдэж, цаг бүрт хэлэлцэгдэж байдаг.
Монгол Улсын бага, дунд боловсролын хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрийг хүн хөглөгдөж, хөгссөн байхаар хэрхэн хөгжүүлэх вэ, хөг оруулах вэ?
Хөгжмөө хөглөж хүнээ хөгсгөх нь иймд манай улсад хүн төвт хөгжлийг авчрах урт гэхдээ бодит арга зам нь юм.
Хөгжмийн тухай энэ хоёр үгийн үнэ цэнэ нь ч мөн үүнд л оршино.
Ц.Лувсандорж
2019 оны 6 дугаар сарын 13-ны өдөр
No comments:
Post a Comment